Kennismaking
We starten elk project met een uitgebreide intake en kennismaking. Uiteraard met een goede bak koffie of thee nemen we eerst de tijd om in kaart te brengen waar het om gaat. Wat is het doel van het project of make-over, waar wil je naartoe en wat past het beste bij jou als persoon of bij de onderneming. Meestal bespreken we in deze fase ook al een aantal (globale) opties zodat we goed kunnen inventariseren naar welke kant gedacht moet worden. Vaak is hier ook al een interieurstyliste bij aanwezig. Door de klant goed te leren kennen, een beeld te krijgen van wat de eisen en wensen zijn kan het eerste ontwerp direct nog persoonlijker worden gemaakt.
Onderzoek en eerste ontwerp
Onze interieurstylisten beginnen vervolgens met een bedrijfsanalyse. Aan de hand van de kennismaking, maar ook door zelf onderzoek te doen, gaan we op zoek naar wat onze klant precies doet. Wat is de core business en wat zijn belangrijke waarden voor deze organisatie? Op basis van deze informatie wordt een eerste ontwerp gemaakt waarin de gebruikte kleuren en materialen aansluiten bij de identiteit van het bedrijf of instelling. Door middel van een 3D-tekening kunnen we al een voorstel doen voor de optimale opstelling en indeling. Het voorkomt fouten en geeft een beter beeld of de juiste uitstraling gerealiseerd gaat worden. Om de gebruikte materialen en kleuren ook in het echt te kunnen zien en voelen, wordt een moodboard samengesteld.
Presentatie en definitieve keuzes
Wanneer het eerste ontwerp gereed is, willen we natuurlijk graag feedback om te weten of we op het juiste spoor zitten. Als klant ga je samen met de projectmanager en interieurstylist het ontwerp doornemen en worden gemaakte keuzes toegelicht. De fotorealistische 3D-beelden van het ontwerp zorgen ervoor dat er een goede voorstelling gemaakt kan worden van het uiteindelijke resultaat. Als de laatste aanpassingen gedaan zijn, wordt het ontwerp definitief vastgesteld. Ook in het vervolgtraject blijft de stylist betrokken zodat alles binnen het gekozen ontwerp gerealiseerd wordt.
Uitwerken en plannen
Nu het ontwerp is vastgesteld, moet alles uitgewerkt worden. In de offerte wordt een gedetailleerde weergave gegeven van de te bestellen producten. Daarnaast stemt de betrokken projectmanager de tijdsplanning af. Wanneer dit besproken en akkoord is, wordt alles in bestelling gezet en de planning voor levering en montage opgesteld. Ook hier blijft de projectmanager betrokken om te controleren of alles op tijd binnenkomt.
Realiseren
Wanneer alle producten binnen zijn, begint de realisatiefase. Alle plannen en ontwerpen komen tot leven! De uitvoering van de verschillende onderdelen worden op elkaar afgestemd en tot in de puntjes gemonteerd door onze eigen vakmensen. Wanneer alles gereed is, wordt het project opgeleverd door de projectmanager. Eventuele opleverpunten worden, waar mogelijk, direct opgelost en anders zo spoedig mogelijk.
Waarom TMC Project?
Tijdens het hele proces, van ontwerp tot realisatie en nazorg, blijft dezelfde projectmanager betrokken als aanspreekpunt. Hierdoor kunnen alle vragen, opmerkingen of wijzigingen doorgegeven worden aan één en dezelfde persoon!
Zoek jij iemand die ervaring heeft in de projectinrichting en jou compleet ontzorgt door de persoonlijke begeleiding van begin tot eind? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen bespreken wat TMC Project kan toevoegen aan jouw project!
